Siloksan Nedir?
Diş macunu, deodorant, saç krem, cilt bakım ürünleri gibi kişisel bakım ürünleri ile özellikle kozmetik ve deterjan atıklarının biyolojik bozunması sonucunda oluşmaktadır.
Siloksan bileşikleri, gaz motorunun yanma odasında yüksek sıcaklıkta yandığında silikon dioksite (SiO2) dönüşerek yanma odası başta olmak üzere motorun parçalarında birikmektedir. Siloksanın motorun parçalarında birikmesi, motorun zarar görmesine ve üretim veriminde düşüşlere neden olmaktadır.

Siloksanın Motorlara Verdiği Zararlari
Bunun dışında, üzerlerini kaplayan silikon dioksitin yalıtım etkisi yapması sonucu, termokupl ve vuruntu sensörlerinin yanlış değer göstermesi neticesinde motorun yakıt/hava oranının optimal değerleri şaşmaktadır. Bunun sonucunda, motor veriminin düşmekte ve emisyonlar artmaktadır. Ayrıca motoru aşırı sıcaklık ve vuruntudan koruyan elektronik sistemlerin düzgün çalışamaması neticesinde gaz motorlarında ağır hasar meydana gelmektedir.

Çözüm
ANKA Siloksan Giderim Sistemi, temel olarak, siloksan gideriminde kullanılan filtre malzemesini içeren iki adet tanktan oluşmaktadır. Bu tanklar sırayla çalışmaktadır. Bir tankın siloksan giderim kapasitesi dolduğunda, sistem otomatik olarak diğer tankı devreye almakta, bu esnada siloksana doymuş olan tank rejenere edilerek yeniden kullanılabilir hâle getirilmektedir. Böylece motorlara, kesintisiz olarak temiz gaz sağlanabilmektedir.
Siloksan Giderim Sistemi, çöp gazı gibi yoğun kirleticilere sahip gaz akımlarının arıtılmasında, motor üreticileri tarafından verilmiş performans kriterlerini sağlama noktasında %100 başarı sağlamakta ve bu kriterlerin devamlılığını hem arıtılmış gaz hem de yağ analizleri ışığında garanti etmektedir.
ANKA - Siloksan Giderim Sisteminin avantajları olarak, malzeme değişim sürelerinin belirli olması ve bu süreler için hem gaz hem de yağ analizleri bazında garanti verilmesi, sistemin çalıştığı süre boyunca tesise ek iş gücü getirmemesi, arıtma prosesinin kesintisiz devam etmesi, sistemin müşterileri ihtiyaçlarına göre modüler olarak üretilmesi gösterilebilir.
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
- Operatör müdahalesi gerektirmeden, PLC ile tam otomatik olarak çalışma kabiliyeti
- Sistem emniyeti için özel güvenlik PLC’si
- Sistem emniyeti için ilave sensörler ve emniyet kapakları
- Düşük bakım maliyeti
- ATEX ve CE yönergelerine uyumluluk
- Arıza emniyetli (Fail-safe) sistem
Ürün Portföyümüz
Model | Yaklaşık Ölçüler | Maks. Gaz Kapasitesi | Yaklaşık Ağırlık |
---|---|---|---|
SGS-300 | 1.9m E x 3.5 m B x 3.6m Y | 300 Nm3/h | 1200 kg |
SGS-700 | 2.1m E x 4.2m B x 4.6m Y | 700 Nm3/h | 2200 kg |
SGS-1400 | 2.3m E x 4.5m B x 4.9m Y | 1400 Nm3/h | 3100 kg |
SGS-2800 | 2.5m E x 4.9m B x 5.5m Y | 2800 Nm3/h | 5300 kg |
Maddi Kazanç ve Tasarruflar
-
İŞÇİLİK
Siloksan Kaynaklı Bakım Maliyetlerinden
13.000$ / MW / Yıl -
YEDEK PARÇA
Siloksan Kaynaklı Yıpranmadan Oluşan Parça Değişim Maliyetleriden
56.500$ / MW / Yıl -
ÜRETİM KAYBI
Siloksan kaynaklı bakımlar esnasındaki motor duruşlarından
21.500$ / MW / Yıl -
GÜÇ DÜŞÜMÜ
Kirlilik nedeniyle oluşan vuruntu sonucu düşük yükte çalıştırmadan dolayı güç kaybından
51.000$ / MW / Yıl
Kazancınızı Hesaplayın
-
Gaz Motoru kurulu Gücü
Toplam Makine Sayısı
Elektrik satış fiyatı
-
Mevcut durumda kafa temizliği yapılan saat ( ilk yük düşüm saatinden büyük olmalıdır)
Motorun kafa temizliği için duruşa geçtiği ilk andan tekrar devreye alımasına kadar geçen süre
-
Kafa temizliğinde kullanılan malzemelerin maliyeti
Kafa temizliği İşçilik maliyeti
20.000 saatlik sürede makinenin arıza kaynaklı duruş süresi
-
20.000 saatlik sürede motor başına yaşanılan buji arızası adedi
Buji birim fiyatı
20.000 saatlik sürede motor başına parça değişim adedi
-
Her bir değişimde kullanılan parçaların motor başına toplam maliyeti
Mevcut durumdaki motor yağ tüketimi
Yağ birim fiyatı
-
Kafa temizliği öncesi motorun ilk yük düşümünün gerçekleştiği saat ( kafa temizliğine kadar geçen süreden küçük olmalıdır)
Kafa temizliği öncesi motorun son çalıştığı yük
-
-
Kafa Temizleme Sayısından Elde Edilen Kar
0 $
-
Düşük Yağ Tüketiminden Elde Edilen Kar
0 $
-
Siloksan Kaynaklı Duruş Azalmasından Elde Edilen Kar
0 $
-
Buji Maliyetinin Azalmasından Elde Edilen Kar
0 $
-
Piston, Liner, Silindir Kapağı,Yatak Değişimi Maliyeti Azalmasından Elde Edilen Kar
0 $
-
Düşük Yükte Çalışma Sıklığının Azalmasına Bağlı Olarak Elde Edilen Kar
0 $
-
Toplam Kar
0 $
-
Toplam işletme Maliyeti
0 $
-
Net Kar
0 $